خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 16:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
با تصویب همه مواد طرح در کمیسیون آموزش بر اساس اصل 85 قانون اساسی؛

فلاحی: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای مستقیماً به شورای نگهبان ارسال شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تصویب مواد طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای و ارجاع آن به شورای نگهبان بر اساس اصل 85 قانون اساسی خبر داد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 22 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طبق اصل 85 قانون اساسی در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که از ماده 11 تا 18 آن مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت و پرونده این طرح مهم به شورای نگهبان ارجاع شد.



نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: خبر خوش برای مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای این بود که در نشست امروز با پیشنهاد 30 ساعت فعالیت هفتگی مربیان در  هفته شامل 24 ساعت آموزشی، 6 ساعت پژوهشی با وجود مخالفت سازمان اداری و استخدامی موافقت شد و این هدیه‌ای از طرف کمیسیون آموزش به مربیان سازمان فنی حرفه‌‎ای بود.



فلاحی یادآور شد: همچنین نحوه به کارگیری سایر اساتید به صورت حق التدریس به شرط عدم تعهد استخدامی از دیگر مواد این طرح بود.



وی یادآور شد: سایر مواد این طرح نیز در خصوص ارتقای شأن و جایگاه مربیان، رتبه بندی آن‌ها و روند مجوز دهی به مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای و در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای خیرینی که مراکز فنی و حرفه‌‎ای ایجاد می‌کنند، بود.



تصویب تحقیق و تفحص از پردیس‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی در کمیسیون آموزش



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: رأی‌گیری در خصوص تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از پردیس‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی دیگر دستور کار کمیسیون آموزش بود که این تقاضا نیز با رأی اعضای کمیسیون مصوب شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366540
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار